Ένας νέος τύπος πετρελαίου κίνησης κάνει δειλά-δειλά την εμφάνισή του σε χώρες της Ευρώπης, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι ίσως είναι νωρίς να αποχαιρετίσουμε μια για πάντα τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Μολονότι οι κατασκευαστές μειώνουν σταδιακά την γκάμα των πετρελαιοκίνητων προτάσεών τους, τοποθετώντας στη θέση τους είτε plug-in υβριδική είτε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, το diesel φαίνεται να μην έχει πει ακόμα την τελευταία του κουβέντα, καθώς ένας νέος, πιο «καθαρός» και πιο φθηνός τύπος επαναφέρει το πετρέλαιο κίνησης στην επικαιρότητα.
Πρόκειται για το diesel B10, το οποίο στα πρότυπα της αμόλυβδης βενζίνης Ε10, περιέχει σε αναλογία που δεν ξεπερνά το 10% φυτικής προέλευσης έλαιο.
Η πρόσμιξη του ορυκτού καυσίμου από φυτικής προέλευσης έλαιο εξασφαλίζει δύο βασικό πλεονεκτήματα. Το πρώτο σχετίζεται με το περιβάλλον, καθώς η καύση του diesel Β10 παράγει λιγότερο βλαβερούς ρύπους και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θεωρείται συμβατό με την ευρύτερη προσπάθεια περιορισμού της μόλυνσης του ατμοσφαιρικού αέρα από την κίνηση των οχημάτων.
Το δεύτερο πλεονέκτημα που καθιστά το νέο τύπο diesel πιο ανταγωνιστικό είναι το γεγονός ότι η τιμή της διάθεσής του είναι έως και 20 λεπτά χαμηλότερη από εκείνη του συμβατικού πετρελαίου κίνησης.
Το βιοντίζελ παράγεται μέσω της επεξεργασίας φυτικών ελαίων, τα οποία περνούν από τη διαδικασία της υδρογονοποίησης μέσω της οποία αποκτούν παρεμφερή χαρακτηριστικά με εκείνα του ορυκτού diesel.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο συγκεκριμένος τύπος diesel είναι συμβατός με τα περισσότερα πετρελαιοκίνητα οχήματα, ωστόσο, πριν προβεί κανείς στον ανεφοδιασμό θα πρέπει νωρίτερα να έχει ανατρέψεις στις προδιαγραφές του κατασκευαστή ώστε να βεβαιωθεί ότι ο κινητήρας μπορεί να δεχθεί χωρίς συνέπειες το diesel Β10 ως καύσιμο.
Παράλληλα με το B10, τα πρατήρια σε χώρες όπως η Γερμανία, θα προσφέρουν και άλλους τύπους diesel, όπως το B7 με μικρότερο ποσοστιαία πρόσμιξη βιοντίζελ και το XTL με πρόσμιξη συνθετικού καυσίμου.