Γνώριζες ότι το 90% της φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του λόγω χαμηλής θερμοκρασίας; Και όμως θέλει προσοχή μέχρι τα μέταλλα και τα υγρά του κινητήρα να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας.
Στόχος μας είναι η ομοιόμορφη αύξηση της θερμοκρασίας σε όσο γρηγορότερο χρονικό διάστημα μπορούμε. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι πρέπει να κινηθείς με πολλές στροφές για να ανέβει γρήγορα η θερμοκρασία αλλά η σωστή προθέρμανση έχει κάποιους κανόνες.
Με το να αφήσεις τον κινητήρα του αυτοκινήτου σου να δουλεύει στο ρελαντί μέχρι να ανεβεί η θερμοκρασία, αφενός αυξάνεις τον χρόνο λειτουργίας σε χαμηλές θερμοκρασίες, αφετέρου ξοδεύεις καύσιμα χωρίς λόγο. Η «χρυσή τομή», αλλά ίσως και η σημαντικότερη συμβουλή για την προστασία του κινητήρα σου είναι η εξής: με την έναρξη λειτουργίας, ειδικά τους χειμερινούς μήνες, θα πρέπει να αφήνεις ακίνητο στο ρελαντί το αυτοκίνητο για μόλις 30 δευτερόλεπτα ή μέχρι να πέσουν οι στροφές στα φυσιολογικά επίπεδα λειτουργίας, μόνο και μόνο για να «κινηθεί» το λιπαντικό σε όλα τα μέρη του κινητήρα. Αμέσως μετά, ξεκινάμε τη διαδρομή μας οδηγώντας με όσο το δυνατόν χαμηλότερο φορτίο στον κινητήρα. Αυτό σημαίνει ότι δεν κοιτάμε μόνο τις στροφές του κινητήρα αλλά και να μην τον ζορίζουμε, οπότε αν το κρίνεις απαραίτητο είναι προτιμότερο να κινηθείς με μια ταχύτητα κάτω π.χ. σ’ ένα ανηφορικό κομμάτι. Οι στροφές λειτουργίας δε θα πρέπει να ξεπερνούν τις 2.500-3.000 μέχρι η θερμοκρασία των υγρών να έρθει σε φυσιολογικά επίπεδα. Τέλος, μόλις η θερμοκρασία του ψυκτικού σταθεροποιηθεί ο κινητήρας είναι έτοιμος και πλέον μπορείς να κινηθείς με οποιονδήποτε ρυθμό επιθυμείς. Να θυμάστε ότι το λιπαντικό του κινητήρα αργεί λίγο παραπάνω από το νερό να ζεσταθεί, οπότε το ιδανικότερο είναι να ανεβάζουμε στροφές και φορτίο σταδιακά! Αυτό θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο αν μιλάμε για κινητήρες Turbo.