Εμπρικό θρίαμβο καταγράφει η Prada την ώρα που εκατομμύρια φίρμες χάνουν εκατομμύρια καθώς παρατηρείται μία πτωτική τάση στην βιομηχανία της πολυτελούς μόδας.
Άνοδο στις πωλήσεις του ομίλου Prada φέρνει η τεράστια δημοτικότητα της Miu Miu και φυσικά τίποτα από όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να γίνουν χωρίς την «Σιδηρά Κυρία» του ομίλου Prada, την Ιταλίδα fashion designer και επιχειρηματία Miuccia Prada.
Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada αυξήθηκαν κατά 18% σε 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 την ώρα που οι ανταγωνιστές της όπως η Gucci, κατέγραψαν πτώση στις πωλήσεις, σημειώνουν οι Financial Times.
Ως μαθήτρια και ακτιβίστρια στο Μιλάνο της δεκαετίας του 1970, η Miuccia Prada θυμάται να κεντάει τις φούστες της στις σκάλες έξω από το πατρικό της σπίτι ανάμεσα σε διαδηλώσεις της αριστεράς.
Γνωστή απλά ως Miu στους συγγενείς της, η σχεδιάστρια – η οποία έχει περάσει σχεδόν μισό αιώνα χτίζοντας την Prada από την εταιρεία δερμάτινων ειδών που ίδρυσε ο παππούς της σε ένα παγκόσμιο brand πολυτελείας, είναι γνωστή για τις προοδευτικές της απόψεις και την ανορθόδοξη αισθητική της.
Τώρα η Miu Miu, η μάρκα που λάνσαρε το 1992 εμπνευσμένη από τις ίδιες αξίες, αψηφά την ύφεση στον τομέα της πολυτέλειας με θεαματικές πωλήσεις. Η La signora Prada, όπως είναι γνωστή στον κλάδο, αξίζει όλα τα εύσημα, λένε οι γνώστες του κλάδου.
Η Miu Miu κατέγραψε άλμα 105% στις πωλήσεις το τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ωθώντας τις πωλήσεις της μητρικής εταιρείας με έδρα το Μιλάνο να αυξηθούν κατά 18% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.
Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada αυξήθηκαν κατά 18% σε 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Τα αποτελέσματά τους ήρθαν καθώς ανταγωνιστές όπως η Gucci κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων, γεγονός που ώθησε τον Γάλλο ιδιοκτήτη της Kering να εκδώσει αρκετές προειδοποιήσεις για τα κέρδη του φέτος.
Η τιμή της μετοχής της Prada έχει αυξηθεί σχεδόν 30% φέτος. Ενώ δεν είναι η μόνη που αντιστέκεται στην ευρύτερη τάση της πολυτέλειας – η Hermès έχει σημειώσει αύξηση κατά περίπου 15 % – η LVMH και η Kering έχουν ύφεση κατά περίπου 15% και 43% αντίστοιχα.
Ο Andrea Guerra, ο οποίος ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Prada στις αρχές του 2023, δήλωσε στους αναλυτές τον περασμένο μήνα ότι η ανάπτυξη της Miu Miu οφείλεται στο «ισχυρό της status».
Η πρόσληψη του Raf Simons ως συν-δημιουργικού διευθυντή της για την Prada έδωσε τον απαραίτητο χωρό τη Miuccia Prada ώστε να επικεντρωθεί στο σχεδιασμό των γραμμών μόδας της Miu Miu, σύμφωνα με γνώστες της Prada.
Από τότε η Miu Miu έχει μετατοπιστεί από μια μάρκα που απευθύνεται σε νεότερους καταναλωτές σε μια ετικέτα για «εκείνους που είναι νέοι στο πνεύμα», προσθέτουν.
Τα σχέδια της σειράς περιλαμβάνουν εσώρουχα με παγιέτες που πωλούνται έως και 4.000 ευρώ, και μια «παράλογα» κοντή μίνι φούστα που η Νικόλ Κίντμαν φόρεσε στο εξώφυλλο του Vanity Fair πριν από δύο χρόνια, πυροδοτώντας μια συζήτηση για το κατάλληλο για την ηλικία ντύσιμο.
Έχουν αποδώσει καρπούς σε μια εποχή που τα παραδοσιακά σχέδια των αντίπαλων εταιρειών δυσκολεύονται να ενθουσιάσουν τους πελάτες. Η Daria Nasledysheva, αναλύτρια της Bank of America, δήλωσε: «Η Miu Miu έχει προωθήσει το περιεχόμενο της μόδας και το νέο μέσω του προϊόντος σε μια εποχή που άλλες μάρκες πολυτελείας συνέχισαν να επιμένουν στην υποτονική πολυτέλεια, καταφέρνοντας έτσι να επαναπροσέγγιση με επιτυχία τους καταναλωτές σε διαφορετικά σημεία τιμών».
«Ο πρωτοποριακός χαρακτήρας των εμφανίσεων και η αίσθηση του πειραματισμού και της ανάληψης ρίσκου κάνουν την Miu Miu να ξεχωρίζει πραγματικά», πρόσθεσε.
Η πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Miu Miu, Benedetta Petruzzo, δήλωσε στους Financial Times πέρυσι ότι η Miuccia Prada δεν είναι «απλώς η δημιουργική διευθύντρια» της μάρκας, «είναι η ψυχή . . . Η Miu Miu είναι η Miuccia Prada- είναι ο χώρος όπου μπορεί να είναι εντελώς ο εαυτός της».
Η Miu Miu, η οποία κάποτε θεωρούνταν σαν μικρή αδελφή της κύριας μάρκας Prada, βρίσκεται τώρα στην κορυφή της κατάταξης του ιστότοπου ηλεκτρονικού εμπορίου Lyst, που παρακολουθείται στενά, με τις πιο περιζήτητες μάρκες μόδας για δύο συνεχόμενα έτη.
Απευθύνεται σε μια πολύ πιο ποικιλόμορφη ομάδα καταναλωτών σε πολύ υψηλότερες τιμές από ό,τι πριν από μια δεκαετία.
Η ίδια η Prada είναι γνωστή για τα ιδιαίτερα γούστα της – κάποτε δήλωσε ότι «το άσχημο είναι ελκυστικό» και δεν φοβήθηκε να βάλει τα supermodels Kate Moss και Amber Valletta να περπατήσουν στην πασαρέλα με μη κολακευτικές σιλουέτες σε μια επίδειξη του 1996 με τίτλο «Banal eccentricity». Αλλά η Miu Miu «είναι μια εντελώς διαφορετική ιστορία γι’ αυτήν», λένε οι συνάδελφοί της.
Ωστόσο, οι αναλυτές δεν αναμένουν ότι η Miu Miu θα ξεπεράσει την Prada.
«Ενώ οι ρυθμοί ανάπτυξης είναι σίγουρα ανώτεροι από εκείνους της Prada, αυτό γίνεται από μια πολύ μικρότερη βάση», δήλωσε η Nasledysheva της BofA. Το κρίσιμο είναι ότι η Miu Miu τα πηγαίνει καλά στην Κίνα, μια αγορά που πρόσφατα έγινε πρόκληση για πολλούς ευρωπαϊκούς ομίλους πολυτελείας μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης.
Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 9% τους πρώτους εννέα μήνες του έτους στην Ασία-Ειρηνικό, εξαιρουμένης της Ιαπωνίας. Εν τω μεταξύ, η ισχυρή ανάπτυξη στην Ιαπωνία τροφοδοτήθηκε επίσης από τους Κινέζους τουρίστες που την επισκέφθηκαν, ανέφεραν οι αναλυτές.
Ο Guerra έκρουσε τον κώδωνα της προσοχής, περιγράφοντας τις συνθήκες της αγοράς στην περιοχή ως «δύσκολες». Αλλά εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές συνεχίζουν να υποστηρίζουν την Prada με τα προκλητικά της σχέδια και την ώθηση στα αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένων των μπαλαρίνων και μιας νέας εκδοχής στις παραδοσιακές δερμάτινες τσάντες της Miu Miu, που αποδεικνύονται δημοφιλείς στους Κινέζους πελάτες.
Η μάρκα έχει επίσης διπλασιάσει τις δαπάνες της για τα social media στην Κίνα τα τελευταία δύο χρόνια, χρησιμοποιώντας δημοφιλείς εγχώριες πλατφόρμες των social media όπως το Little Red Book για την πώληση των προϊόντων της, μεταξύ άλλων μέσω εκδηλώσεων. Ένας εσωτερικός συνεργάτης δήλωσε ότι παρόλο που η Prada και ο Bertelli, ο οποίος είναι τώρα πρόεδρος του ομίλου, είχαν γενικά μια «απέχθεια» για τα social media, η ψηφιακή στρατηγική που υιοθετήθηκε στην Κίνα έδειξε πώς ήταν «αρκετά έξυπνοι για να μεγιστοποιήσουν την παρουσία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».
Η ίδια η Prada δεν έχει παρουσία στα social media.
Πέρυσι, η Prada επέλεξε να παρουσιάσει την οκταετή Κινέζα ηθοποιό Wu Yanshu ανάμεσα σε μια ομάδα διασημοτήτων της Gen Z στη σειρά ταινιών μικρού μήκους Women’s Tales της Miu Miu.
Τον Μάρτιο, η Κινέζα γιατρός Qin Huilan, 70 ετών, προσκλήθηκε να περπατήσει στην πασαρέλα της Miu Miu στο Παρίσι, αφού δημοσίευσε στιγμιότυπα με ρούχα της μάρκας στη σελίδα της στο Instagram. Και τα δύο γεγονότα έγιναν viral παγκοσμίως.
Στη βιογραφία Prada που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τον Tommaso Ebhardt, ο γραφίστας Michael Rock αναφέρεται ως εξής: «Είναι σαν η κα Prada να έλεγε στους πελάτες της: «Ξέρω ότι ξέρετε ότι ξέρω για όλες τις αντιφάσεις που βιώνουμε, τις βιώνω κι εγώ, τις αισθάνομαι κι εγώ’».
To άρθρο Miuccia Prada, η «Σιδηρά Κυρία» της Prada που μεσουρανεί την ώρα που τα luxury brands βουλιάζουν δημοσιεύτηκε στο NewsIT .