Ο Συνήγορος του Καταναλωτή έχει γίνει για πολύ καιρό αποδέκτης αναφορών και τηλεφωνικών παραπόνων καταναλωτών σχετικά με το θέμα της χρέωσης για αναγγελία βλάβης προς τηλεφωνικούς αριθμούς εξυπηρέτησης συνδρομητών σταθερής και κινητής τηλεφωνίας.
Ύστερα από τις ανωτέρω ενέργειες της Αρχής, οι παρακάτω Πάροχοι σταθερής και κινητής τηλεφωνίας, ενημέρωσαν τον Συνήγορο του Καταναλωτή σχετικά με τη λειτουργία των τηλεφωνικών αριθμών τους οποίους οι καταναλωτές μπορούν να χρησιμοποιούν για αναγγελία βλάβης χωρίς καμια χρέωση από οποιοδήποτε δίκτυο και αν καλούν.
Στις ώρες λειτουργίας της εν λόγω γραμμής περιλαμβάνονται οι εργάσιμες ώρες, ενώ ο χρόνος αναμονής δεν μπορεί να υπερβαίνει τα πέντε (5) λεπτά με την επιφύλαξη περιπτώσεων ανωτέρας βίας λόγω εκτεταμένων βλαβών στο δίκτυο», η Αρχή, κάλεσε τους Παρόχους κινητής και σταθερής τηλεφωνίας, να της γνωστοποιήσουν τους τηλεφωνικούς αριθμούς, στους οποίους μπορούν να καλούν οι καταναλωτές για δήλωση-αναγγελία βλάβης σε σταθερή ή κινητή τηλεφωνία, από οποιοδήποτε δίκτυο, χωρίς χρέωση.
Επιπλέον, ο Συνήγορος του Καταναλωτή, ζήτησε από όλους τους Παρόχους να γνωστοποιηθούν οι ανωτέρω τηλεφωνικές γραμμές στους συνδρομητές τους με κάθε πρόσφορο μέσο (αναγραφή στους λογαριασμούς σε εμφανές σημείο, αναφορά σε προβεβλημένο σημείο της ιστοσελίδας του παρόχου κ.λ.π), παράλληλα με την αναφορά τους στη δεύτερη σελίδα της σύμβασης, ώστε να αποφεύγονται ανεπιθύμητες χρεώσεις.
Οι δωρεάν από οποιοδήποτε δίκτυο και αν καλείται προς αυτούς είναι:
- Cyta Ελλάς Τηλεπικοινωνιακή Α.Ε. : 13811
- FORTHNET Α.Ε. : 13731
- WIND Ελλάς Τηλεπικοινωνίες A.E.B.E. : 13700
- OTE A.E. : 13788 (για σταθερή τηλεφωνία) και 13738 (για κινητή τηλεφωνία – Cosmote)
- VODAFONE-ΠΑΝΑΦΟΝ A.E.E.T. : 13840
Οι κλήσεις στους συγκεκριμένους αριθμούς θα είναι χωρίς χρέωση, «προκειμένου να αποφεύγονται ενδεχόμενες υψηλές χρεώσεις που συνδέονται με τη χρήση άλλων γραμμών εξυπηρέτησης», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Συνήγορου του Καταναλωτή. Η γραμμή υποχρεούται να λειτουργεί από Δευτέρα έως Σάββατο, τουλάχιστον 16 ώρες το 24ωρο, τόσο για κλήσεις εντός δικτύου όσο και για κλήσεις εκτός δικτύου.
Να υπενθυμίσουμε ότι μέχρι σήμερα το καθεστώς χρεώσεων στις υπηρεσίες αναγγελίας βλαβών στις τηλεπικοινωνίες δεν ήταν ρυθμιζόμενο με αποτέλεσμα οι περισσότεροι πάροχοι να εφαρμόζουν χρεώσεις. Για τις κλήσεις εκτός δικτύου μάλιστα, δηλαδή από έναν άλλο πάροχο σε κάποιον άλλο που ήταν επόμενο να γίνουν εφόσον το δίκτυο κάποιου παρόχου είχε βλάβη, ήταν αρκετά ακριβές.
Πολλοί μάλιστα καταναλωτές κατήγγειλαν ότι δεν υπήρξε ουσιαστική υποστήριξη των καταναλωτών καθώς συχνά βρίσκονταν αντιμέτωποι με μηχανές (bots) δυσκολευόμενοι να εξηγήσουν το πρόβλημα ή να συνδεθούν με εκπρόσωπο για να τους βοηθήσει. Το πρόβλημα ήταν ιδιαιτέρως αισθητό σε καταναλωτές της τρίτης ηλικίας οι οποίοι μην μπορώντας να εξυπηρετηθούν, πραγματοποιούσαν πολλαπλές κλήσεις αναγγελίας βλαβών και λήψης πληροφοριών με αντίστοιχες χρεώσεις.