Αν έχεις οδηγήσει ποτέ Porsche θα ξέρεις ότι ο διακόπτης της μίζας βρίσκεται στα αριστερά του τιμονιού. Γιατί επέλεξε αυτό το σημείο όμως η Porsche;
Στην αυτοκίνηση κατά καιρούς οι αυτοκινητοβιομηχανίες διατηρούσαν κάποια χαρακτηριστικά τα οποία διαφοροποιούσαν και έκαναν μοναδικά τα αυτοκίνητα τους. Βέβαια στον βωμό της ομοιομορφίας και των συμπαραγωγών αυτό έχει εκλείψει.
Παρόλα αυτά η Porsche από τα πρώτα χρόνια της έως και σήμερα διατηρεί ένα χαρακτηριστικό το οποίο συναντάμε στα περισσότερα αυτοκίνητα της. Αυτό δεν είναι άλλο από τον διακόπτη της μίζας ο οποίος βρίσκεται στα αριστερά από το τιμόνι και όχι δεξιά όπως έχουμε συνηθίσει. Γιατί όμως επέλεξε να τοποθετήσει τον διακόπτη σ΄ αυτό το σημείο μια premium εταιρία όπως η Porsche. Την απάντηση δεν την περιμένεις…
Οι περισσότεροι νομίζουν ότι το έκανε απλά επειδή μπορούσε, με απλά λόγια για να διαφέρει από τις υπόλοιπες εταιρίες, κάτι το οποίο όμως δεν ισχύει. Πίσω από την επιλογή της συγκεκριμένης θέσης βρίσκεται η συμμετοχή της στους αγώνες και η σχέση που έπρεπε να έχουν κάποτε τα μοντέλα παραγωγής με τα αγωνιστικά μοντέλα. Η απάντηση λοιπόν έρχεται από τις αγωνιστικές καταβολές της εταιρίας. Όταν η Porsche συμμετείχε στο θρυλικό Le Mans ήθελε να δώσει ένα πλεονέκτημα στους οδηγούς της. Οι κανονισμοί τότε έβαζαν τα αυτοκίνητα σε παράταξη δεξιά και οι οδηγοί βρίσκονταν απέναντι τους. Με το σήμα του αλυτάρχη, οι οδηγοί έτρεχαν να μπουν στο αυτοκίνητο, να εκκινήσουν το μοτέρ και να ξεκινήσουν. Με τον διακόπτη λοιπόν στα αριστερά οι οδηγοί είχαν το πλεονέκτημα να εκκινήσουν τον κινητήρα με το αριστερό χέρι ενώ με το δεξί επέλεγαν την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Μ’ αυτόν τον τρόπο η Porsche κέρδιζε πολύτιμο χρόνο ο οποίος έδινε την δυνατότητα στα αυτοκίνητα της να εκκινήσουν γρηγορότερα και να αποφύγουν τα πιο αργά αυτοκίνητα τα οποία τους καθυστερούσαν στους πρώτους γύρους.