Μέχρι και 30% μπορούν να φτάσουν οι απώλειες στη φόρτιση ενός EV σε οικιακή πρίζα έναντι οικιακού Wallbox.
Η ADAC (Γερμανική λέσχη αυτοκινήτου) δημοσίευσε μια μελέτη η οποία έρχεται την κατάλληλη στιγμή, με τις τιμές του ρεύματος στα ύψη. Μέτρησαν την απώλεια ενέργειας κατά την φόρτιση σε τέσσερα διαφορετικά μοντέλα σε οικιακή πρίζα (230V-2,3KW) έναντι οικιακού σταθμού φόρτισης (τύπου Wallbox-11KW) και διαφορές είναι τεράστιες. Γιατί γίνεται όμως αυτό;
Αρχικά χάνεται ενέργεια στην μετατροπή του εναλλασσόμενου ρεύματος του δικτύου σε συνεχές ρεύμα, αναγκαστικά για να γίνει η φόρτιση με ασφάλεια και να αποφευχθεί βλάβη στην μπαταρία. Επίσης υπάρχει η ενέργεια που καταναλώνουν τα συστήματα και τα εξαρτήματα που ελέγχουν την φόρτιση του αυτοκινήτου. Και το τελευταίο και πολύ σημαντικό κομμάτι είναι οι απώλειες ενέργειας από τα ίδια τα καλώδια φόρτισης, ειδικά αν έχουν μεγάλο μήκος.
Ενώ η μελέτη παρουσιάζει απώλειες που φτάνουν έως το 30% στις οικιακές πρίζες, παράλληλα μέτρησαν απώλειες που κυμαίνονται από 5 έως 10% για φόρτιση σε Wallbox των 11KW. Το συγκεκριμένο αποτέλεσμα έρχεται να επιβεβαιώσει ότι οι απώλειες είναι ανάλογες με τον χρόνο φόρτισης.
Στην ουσία λοιπόν πρέπει να αποφεύγουμε την απλή οικιακή πρίζα που κάνει πολλές ώρες φόρτιση και να επιλέγουμε φορτιστές με περισσότερα KW και γρηγορότερη φόρτιση. Αν αναλογιστούμε τώρα πόσες φορτίσεις γίνονται σε ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο όλον τον χρόνο, καταλαβαίνετε ότι μόνο από τις απώλειες είναι αρκετές χαμένες κιλοβατώρες οι οποίες βγαίνουν από την τσέπη μας χωρίς κανέναν λόγο!