Σίγουρα θα έχεις ακούσει για την απίστευτη δουλειά που κάνει το quickshifter ειδικά στις γρήγορες αλλαγές, ενώ θα έχεις συναντήσει σε κάποιες περιπτώσεις να συνοδεύονται οι αλλαγές και από ένα πανέμορφο σκάσιμο…
Πάμε όμως να εξηγήσουμε τι είναι και πως λειτουργεί! Ξεκάθαρα φερμένο από τον χώρο των αγώνων μοτοσικλέτας το quickshifter ξεκίνησε ως ένα τρομερό εργαλείο στη διάθεση του αναβάτη. Με αυτό το εξάρτημα ο οδηγός μπορούσε μόνο να ανεβάσει στην αρχή ταχύτητα με τέρμα ανοιχτό το γκάζι, προσφέροντας τεράστιο κέρδος χρόνου από τις αλλαγές ταχυτήτων. Αυτό επιτυγχάνεται από έναν αισθητήρα στον επιλογέα ταχυτήτων ο οποίος μόλις διαβάσει πίεση ενημερώνει τον εγκέφαλο του shifter ο οποίος είναι συνδεδεμένος με τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά και βέβαια τον εγκέφαλο της μοτοσικλέτας στον οποίο δίνει εντολή στιγμιαία να κόψει την παροχή καυσίμου, την ανάφλεξη ή και τα δυο ανάλογα το μοντέλο, κόβοντας για κλάσματα του δευτερολέπτου την ισχύ του κινητήρα και αποφορτίζοντας παράλληλα στιγμιαία το σασμάν ώστε να δεχθεί την αλλαγή της ταχύτητας χωρίς να δημιουργηθεί πρόβλημα στο σασμάν. Αυτή η στιγμιαία διακοπή του κινητήρα είναι που δημιουργεί και αυτό το πανέμορφο σκάσιμο που ακούμε από τις μοτοσικλέτες που είναι εξοπλισμένες με quickshifter.
Η συνεχής εξέλιξη του ηλεκτρονικού γκαζιού αλλά και των συστημάτων ελέγχου της μοτοσικλέτας όμως έφεραν και την εξέλιξη του shifter, το οποίο έγινε και blipper. Με άλλα λόγια τα συστήματα shifter πλέον μπορούσαν να διαχειριστούν και κατεβάσματα χωρίς συμπλέκτη. Πώς γίνεται αυτό; Πολύ απλά μόλις ο αισθητήρας αισθανθεί πίεση δίνει εντολή στον εγκέφαλο να ανοίξει όσο πρέπει το γκάζι στιγμιαία ώστε να είναι έτοιμο το κιβώτιο να δεχθεί το κατέβασμα της ταχύτητας χωρίς πρόβλημα.