Η πρωταθλήτρια της Formula 1, Red Bull, θα πληρώσει πρόστιμο 7 εκατομμυρίων δολαρίων επειδή υπερέβη το ανώτατο όριο του προϋπολογισμού για το 2021, ενώ θα έχει μείωση 10% στον χρόνο ανάπτυξης του μονοθέσιού της στην αεροδυναμική σήραγγα τους επόμενους 12 μήνες, ανακοίνωσε την Παρασκευή (28/10) η FIA.
Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) πρόσθεσε, σε δήλωσή της ενόψει του Grand Prix του Μεξικού αυτό το σαββατοκύριακο, ότι η απόφαση, που έγινε δεκτή από τη Red Bull, είναι οριστική και δεν υπόκειται σε έφεση.
Από την άλλη πλευρά, η FIA δεν προκάλεσε αναδρομική απώλεια βαθμών στη Red Bull γι΄ αυτή τη «μικρή» παραβίαση του ανώτατου ορίου κατά 1,6%. Ως εκ τούτου, η ομάδα διατηρεί τον τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλητή μεταξύ των οδηγών, που κατάκτησε ο Ολλανδός Μαξ Φερστάπεν.
Η Red Bull είναι η μόνη ομάδα που έχει ξεπεράσει το όριο του προϋπολογισμού, που ορίστηκε για πρώτη φορά στη F1 για τη σεζόν του 2021 και στη συνέχεια καθορίστηκε στα 145 εκατομμύρια δολάρια.
Η FIA επαίνεσε τη «συνεργασία» της Red Bull για την επίλυση της υπόθεσης, η οποία αποκαλύφθηκε από το σώμα στις 10 Οκτωβρίου και πιστεύει ότι η Red Bull δεν σκόπευε να ενεργήσει «ανέντιμα ή κακόπιστα».
Μια άλλη ελαφρυντική περίσταση, σύμφωνα με τη FIA, ήταν «η πρώτη χρονιά» των οικονομικών κανονισμών, «ένα πολύ περίπλοκο σύνολο κανόνων» στο οποίο έπρεπε να υποβληθούν οι δέκα ομάδες της ελίτ του παγκόσμιου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η Red Bull έχει πλέον τριάντα ημέρες για να πληρώσει το πρόστιμό της, ενώ εναπόκειται επίσης στη δομή που εδρεύει στο Milton Keynes (Ηνωμένο Βασίλειο) να πληρώσει τα έξοδα της διαδικασίας.
Σε αθλητικό επίπεδο, η ομάδα του διπλού παγκόσμιου πρωταθλητή 2021 και 2022 Φερστάπεν ξέφυγε από τις χειρότερες κυρώσεις που είχε στα χέρια της η FIA – απόσυρση βαθμών, υποβάθμιση, αποκλεισμός εκ των υστέρων.
Ωστόσο, θα πρέπει να υπολογίζει για δώδεκα μήνες σε μειωμένο χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας, ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη μελλοντικών μονοθέσιων.
Να σημειωθεί ότι ούτως ή άλλως ο χρόνος αυτός είναι ήδη αντιστρόφως ανάλογος με την κατάταξη των ομάδων στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Και καθώς η Red Bull στέφθηκε πρωταθλήτρια το 2022, απολαμβάνει ήδη τον μικρότερο χρόνο αεροδυναμικής σήραγγας στο grid της F1.